Hvis du ønsker at få en status på din ordre, kan du kontakte kundeservice. Vi besvarer mails indenfor 24 timer. Ringer du på belastede tidspunkter kan du opleve mindre kø på telefonen, men vi ringer dig gerne op hvis du sender en mail med tlf. nr. og evt. spørgsmål, til vores kundeservice.
Når du har gennemført din bestilling, vil du modtage en bekræftelse på e-mail. Hvis du ikke kan finde bekræftelsen i din indbakke, anbefales det at tjekke din spam-mappe. Hvis du stadig ikke finder bekræftelsen, bør du kontakte vores kundeservice for at bekræfte, at din ordre er registreret i vores system.
Hvis du allerede har modtaget en e-mail om, at din ordre er blevet sendt, kan du forvente at modtage din ordre næste hverdag. Lokale forsinkelser kan dog påvirke transportørens leveringstid, så det anbefales at vente mindst to dage, før du kontakter os på Datamarked.dk.
Hvis du mod forventning stadig ikke har modtaget din ordre efter denne periode, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice for at få oplysninger om din ordrestatus.
Det kan du gøre indenfor vores åbningstid.
Vi anbefaler altid at foretage en bestilling via vores online butik, før du besøger vores lager i Nørresundby. På lageret accepterer vi ikke betaling med Dankort eller lignende betalingsmetoder af sikkerhedsmæssige årsager. Ved at bestille online sikrer du også, at de korrekte faktura- og leveringsoplysninger indtastes på ordren. Betaling med kort sker gennem et sikkert betalingsvindue på vores hjemmeside for at beskytte dine data.
Når du foretager en bestilling, reserveres det nødvendige beløb på din konto, og vi forbereder din ordre, så den er klar, når du besøger os. Du får mulighed for at se din bestilling og godkende den, inden vi fuldfører ordren, sender fakturaen til din e-mail og trækker det aftalte beløb.
Hvis du af en eller anden grund ikke kan placere din bestilling online, står vores kundeservice klar til at hjælpe dig med alternative løsninger.
Bestiller du et produkt hos os inden kl. 14:00, vil du som udgangspunkt modtage dit produkt næste hverdag.
Ja, det kan du godt. Det kræver dog du bestiller for mere end 2.500,- (inkl. moms)
Det er muligt at bestille og få leveret dit produkt til udlandet. Befinder du dig i lande udenfor EU som fx. Norge, Grønland eller Færøerne trækkes momsen automatisk fra.
Dankort, Visa, Mastercard og Maestro kan benyttes på vores hjemmeside.
Bestil varen(e) og indsæt beløbet på følgende konto.
Bank: NYKREDIT BANK
Reg. nr.: 8117
Konto nr.: 2898076
IBAN Konto nr.: DK0581170002898076 (kun nødvendigt ved overførsel fra udlandet)
BIC Kode: NYKBDKKK(kun nødvendigt ved overførsel fra udlandet)
Det kan tage 1-2 hverdage at registrerer din indbetaling. Skriv navnet fra ordrebekræftelse på overførslen.
Ved kontant salg skal varen afhentes, det præcise beløb medbringes da vi af forsikringsmæssige årsager ikke opbevarer kontanter i virksomheden
Kredit betaling via Klarna. Med Klarna kan du handle på nettet uden at skulle finde betalingskortet frem eller registrere dig. Hvis du vælger afbetaling med Klarna, kan du samle indkøb fra forskellige webshops på en månedsfaktura. Månedsfakturaen bliver altid sendt i slutningen af måneden med betalingsfrist i begyndelsen af måneden efter.
Del betalingen op med ViaBill. Du kan læse mere om ViaBill på deres hjemmeside.
Ifølge dansk lovgivning trækker Datamarked.dk din betaling for varen samme dag, som denne afgår fra lager.
På varer købt hos Datamarked.dk ydes 1 års garanti og 2 års reklamationsret (jf. købeloven), medmindre andet er nævnt under det enkelte produkt, eller det er et batteri (som er en forbrugsvare).
Ikke alle genbrugte pc'er understøtter Windows 11-opdateringen. Det skyldes hovedsagligt at Microsoft indførte skærpede krav til hardwaren i maskinen. Du kan læse om kravene til Windows 11 her: Windows 11 Systemkrav.
Du finder vores guide til deaktivering af Apple ID og funktionen 'Find min iPhone' her
Du finder vores videoguides til indstilling af din Apple enhed på vores YouTube-kanal her. Har du brug for yderligere hjælp henviser vi til Apples originale brugervejledninger her.
For at geninstallere MacOS skal du, så snart du tænder din Mac, trykke og holder en kombination af taster nede indtil du ser et Apple-logo og en statusbar. Du kan bruge én af tre kombinationer alt efter hvilken genstinstallation du ønsker:
1. Command (cmd) + R: Geninstallerer den version af MacOs der senest var installeret på din Mac
Du finder desuden Apples engelske videoguide til reinstallation af MacOS på AppleSupports YouTube-kanal her.
Du finder en liste over alle tastkombinationer ved opstart her.
Du finder vores liste over iPhone-årgange og iOS-kompatibilitet her
Du finder vores liste over MacOS-kompatibilitet her
For at være helt sikker på at dansk tastaturlayout fungerer korrekt, anbefaler vi, at man kun anvender layoutet Dansk. Ved opsætning af en ny enhed eller ved opdatering af MacOS-version, tilføjes ABC-layout ofte automatisk af MacOS.
Husker man ikke at fjerne dette ved opsætning kan det efterfølgende give udfordringer ift. indtastning af specialtegn. Har du allerede færdiggjort opsætningen af din Mac? Så skal du gøre følgende:
Brug CMD + Mellemrumstasten til at åbne Spotlight-søgning og indtast tastatur.
Hvis det ikke fungere, kan du gå til Indstillinger - Tastatur - Tekstindtastning.
Naviger herefter til fanen Indtastningsenheder.
Marker og fjern ABC fra listen ved at klikke på minustegnet ( - ).
Du kan se mere her, som er Apple's officielle guide.
Du kan også se vores videoguide og en mere detaljeret gennemgang af dette via vores blogindlæg her.
Du kan læse vores grading-beskrivelser for alle produktgrupper her: Gradingbeskrivelse
Har du spørgsmål eller brug for råd og vejledning?
Skriv en besked, så vender vi tilbage hurtigst muligt.