Mandag: 09:00-16:00
Tirsdag: 09:00-16:00
Onsdag: 09:00-16:00
Torsdag: 09:00-16:00
Fredag: 09:00-15:00
Lørdag: lukket
Søndag: lukket
+45 70 40 00 10
salg@datamarked.dk
Mandag: 09:00-16:00
Tirsdag: 09:00-16:00
Onsdag: 09:00-16:00
Torsdag: 09:00-16:00
Fredag: 09:00-15:00
Lørdag: lukket
Søndag: lukket
+45 71 71 79 31
bogholderi@datamarked.dk
Hvis du ønsker at få en status på din ordre, kan du kontakte kundeservice. Vi besvarer mails indenfor 24 timer.
Ringer du på belastede tidspunkter kan du opleve mindre kø på telefonen, men vi ringer dig gerne op hvis du sender en mail med tlf. nr. og evt. spørgsmål, til vores kundeservice
De mest markante fordele ved at handle hos Datamarked:
Så snart du har lavet din bestilling bør du få en ordrebekræftelse på e-mail. Hvis ikke du har modtaget en ordrebekræftelse bør du tjekke din spam mappe. Hvis du stadig ikke kan finde din ordrebekræftelse, bør du kontakte kundeservice for at få bekræftet at din ordre er registreret hos os.
Hvis du derimod allerede har modtaget en e-mail om at din ordre er afsendt, skulle du gerne modtage din ordre efterfølgende hverdag. Da transportøren kan være ramt af lokale forsinkelser, bedes du vente minimum 2 dage før du kontakter Datamarked.dk.
Hvis du mod forventning stadig ikke har modtaget din ordre, kan du kontakte kundeservice for at få en ordrestatus.
Vi er holder til på Østre Fælledvej 16, 9400 Nørresundby, Danmark.
Du kan afhente din vare mod at du oplyser ordre nummer.
NOTE: Vi holder ikke lukket i industriferien eller mellem jul og nytår, dog kun normale helligdage
Vi anbefaler altid at du foretager en bestilling før du besøger vores lager i Nørresundby.
Vi er primært en online butik og al betaling foregår af sikkerhedsmæssige årsager via vores online shop. Du har derfor ikke mulighed for at betale med Dankort eller lign. på adressen.
Bestilling via online shoppen sikrer samtidig at det er de rigtige faktura- og leveringsinformationer der indtastes på ordren.
Ud over dette sker betaling med kort via et sikret betalingsvindue på siden for at beskytte din data.
Efter bestilling reserveres det pågældende beløb på din konto og vi kan klargøre din ordre, så den ligger klar, når du besøger os.
Du har her mulighed for at se din bestilling og godkende før vi afslutter ordren, sender faktura til din mail, og trækkes det aftalte beløb.
Hvis du er forhindret i at lægge ordren online, så hjælper vores kundeservice dig gerne med alternativer.
Af sikkerhedsmæssige årsager skal ordre lægges via vores online shop.
Dette sikrer at det er de rigtige faktura- og leveringsinformationer der indtastes på ordren.
Ud over dette skal der ved betaling med kort indtastes kortoplysninger direkte i udbyders sikrede betalingsvindue som fremkommer på siden.
Hvis du er forhindret i at lægge ordren online, så hjælper vores kundeservice dig gerne med alternativer.
Alle ordrer bliver pakket afsluttet og håndteret hurtigst muligt, men hvis du har lagt en ordre som du har fortrudt skal ekspederes, så kontakt kundeservice snarest muligt fra kl. 9.00 alle hverdage, så hjælper vi dig gerne.
Såfremt du opdager, at dine produkter er beskadiget ved forsendelse eller ved produktionsfejl, bedes du returnere varerne i original emballage sammen med et RMA-nummer.
Hvis Datamarked.dk har sendt en anden vare end du har bestilt skal du naturligvis ikke betale fragten ved returnering! kontakt kundeservice, så sender vi returpakkelabel.
Det sker heldigvis sjældent, men hvis det sker, retter vi fejlen uden ekstra omkostninger for dig.
Hvis varen ikke er indpakket bliver den mast, ridset og skrammet og vi vil/kan ikke sælge varen til andre kunder, hvis den ser slidt ud.
Modtager vi varer som ikke er ordentligt emballeret, og vi derfor ikke kan kreditere, skal du selv betale for fragten, hvis du ønsker varen retur.
Hvis du er i tvivl om emballeringen af en vare, du skal sende retur, er du velkommen til at kontakte kundeservice.
Vi laver en kreditnota til dig indenfor 5 hverdag, hvis du har betalt med kort, tilbagefører vi beløbet indenfor
5-7 hverdage fra modtagelse af kreditnota.
Hvis du har betalt med bankoverførsel, skal du gøre os opmærksom på dette, når
du returnerer.
Datamarked.dk yder 14 dages fortrydelsesret gældende fra den dag, du modtager forsendelsen. (Jf. købelovens bestemmelser)
Fortryder du købet, skal Datamarked.dk underrettes herom senest 14 dage efter den dag, du modtog dine varer. Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den blev modtaget i.
Emballagen kan i nogle tilfælde betyde, at varens salgsværdi forringes, og dermed kan fortrydelsesretten ikke udnyttes.
Du skal selv afholde omkostninger, der er forbundet med at returnere varen til Datamarked.dk’s adresse.
Du bedes returnere varerne i original emballage sammen med et RMA-nummer.
Få et RMA-nummer ved at oprette en reklamationssag her: https://www.datamarked.dk/rma_383.html
Det betyder, at såfremt du vil returnere en vare, skal denne være uåbnet og i samme stand, som da du modtog den. Det betyder, at du ikke kan fortryde dit køb, hvis du f.eks. har taget produktet i brug eller hvis du har brudt forseglingen på æsken.
Der ydes i henhold til købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået inden for 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for værende rettidig.
På varer købt hos Datamarked.dk ydes 1 års garanti og 2 års reklamationsret (jf. købeloven), medmindre andet er nævnt under det enkelte produkt, eller det er et batteri (som er en forbrugsvare).
Du finder vores guide til deaktivering af Apple ID og funktionen 'Find min iPhone' her
Hvis computeren ikke starter op og der ikke er indikation på strøm (dvs. LED lamper som lyser nogen steder) så kan det skyldes et batteri- eller strømforsyningsproblem. Forsøg først af afmontere batteriet og sæt strømforsyningen i og se om den kan starte op. Hvis dette stadig ikke lykkedes så kan det være strømforsyningen.
Se også denne videoguide med tips til opstart af din computer: Bærbar computer vil ikke starter op.
Hvis computeren er begyndt at drille kan de fleste problemer ofte afhjælpes overraskende nemt.
Start med at genstarte computeren ved at gå til startmenuen og vælg Genstart under tænd/sluk.
Når du vælge genstart frem for at slukke og tænde maskinen, vil computerens bagvedliggende processer også tvinge til at nulstille og vi ser ofte at det afhjælper problemer som at computeren fryser, genstarter af sig selv mm.
Hvis en genstart ikke hjælper, anbefaler vi at du undersøger om der er tilgængelige opdateringer til styresystemet.
Du kan se hvordan du søger efter systemopdateringer her: Opdateringer i Windows.
Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:
For at finde den helt rigtige strømforsyning til din computer skal vi bede dig om at sende et par billeder af din originale strømforsyning såfremt du stadig har den.
Det vi gerne vil se på billederne er af den label der er på strømforsyningen hvor man kan se Volt og Ampere og eventuelt et modelnummer derpå. Hvis muligt, må du derudover meget gerne måle selve stikket hvor stort det er i mm.
Se billeder nedenfor for eksempel. Klik for større billede.
Hvis du ikke har din originale strømforsyning, må du meget gerne sende et billede af den label der er på undersiden af din computer samt billede af stikket i computeren.
Vi skulle meget gerne have din strømforsyning, ellers kan vi med stor sansynlighed skaffe den hjem til dig.
Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:
For at finde det eksakte batteri som passer til din computer, så skal vi bruge yderligere oplysninger om batteriet.
Har du mulighed for at sende et par billeder af dit batteri (som vist herunder) (teksten skal være læselig)
Se billedet nedenfor for eksempel. Klik for større billede.
Forespørgsler bedes sendes pr. mail til kundeservice da vi ofte skal verificere kompatibiliteten fra anden side.
Hvis du ikke har mulighed for at sende et billede, må du meget gerne skrive til os hvad der står på dit batteri (eventuelt et modelnummer eller lignende) Husk at vi har de fleste batterier på lager til lave priser, og husk vi yder prisgaranti i Danmark!
Vi svarer på mails indenfor 24 timer alle ugens hverdage og har 1-2 dages leveringstid på lagervarer.
Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:
For at finde det eksakte display til din bærbar skal vi bruge panel nummeret fra bagsiden af skærm panelet (det er nødvendigt at afmontere skærmpanelet for at se dette), derefter skal du, hvis muligt, sende et billede af bagpanelet af dit display til kundeservice, så finder vi det rigtige til jer.
Send gerne billedet i fuld størrelse så vi kan se følgende 3 ting:
Se billedet nedenfor for eksempel. Klik for større billede.
Alternativt afmontering af displays, kan der findes guides til afmontering på youtube, eller vi kan skifte skærmen for dig.
Vores pris på skærmudskiftning finder du her: http://www.datamarked.dk/p/3385/faa-udskiftet-din-lcd-skaerm-tekniker.html
Start med at indtaste model navnet i søgefeltet og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide, så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:
For at finde den eksakte DC Bøsning til din bærbar skal vi bruge et billede af din gamle DC Bøsning fra min. 2 sider, samt billede af benenes tilslutning på bundkortet, send billederne til kundeservice.
Ex.
Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:
For at finde den eksakte CPU køler til din bærbar skal vi bruge et billede af din gamle blæser, send billedet samt computermodel navnet til kundeservice.
Ex.
Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så send os et billede pr. mail, samt oplys model så hjælper vi dig til at finde den rigtige harddisk til dig.
1. Afmonter din harddisk.
2. Tag et billede af det bagerste tilslutnings interface på harddisken.
3. Send billedet samt computer model (evt. også harddiskens reservedels nummer) til kundeservice
Ex.Vi har stortset alle harddiske på lager som er kompatible.
Vi svarer på mails indenfor 24 timer alle ugens hverdage og har 1-2 dages leveringstid på lagervarer.
Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så send os et billede pr. mail samt oplys model så hjælper vi dig til at finde de rigtige ram til dig.
1. Afmonter dit RAM modul.
2. Tag et billede af forsiden og bagsiden af RAM modulet.
3. Send billederne samt computer model (evt. også RAM modulets reservedels nummer) i en mail til kundeservice
Ex.Forespørgsler bedes sendes pr. mail da vi ofte skal verificere kompatibiliteten fra anden side.
Vi har stortset alle RAM moduler på lager i høj kvalitet.
Vi svarer på mails indenfor 24 timer alle ugens hverdage og har 1-2 dages leveringstid på lagervarer.
Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:
1. For at finde den eksakte Inverter til din bærbar skal vi bruge et billede af din gamle Inverter fra overside og undersiden samt model navn.
2. Send billederne samt computer model i en mail til kundeservice
Ex.Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:
For at kunne finde et tastatur til den model du forespørger, så skal vi bruge modelnummer på computeren, som står på bagsiden af din computer, samt billeder af fronten og bagsiden af tastauret når det er afmonteret.
På bagsiden af tastaturet er der et klistermærke med et partnummer/modelnummer.
Send billederne i en mail til kundeservice
Se billedet nedenfor for eksempel. Klik for større billede.Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:
For at finde det eksakte drev som passer til din maskine skal vi bruge billede af interface og label:
2. Tag et billede af forsiden og bagsiden af drevet.
3. Send billederne samt computer model (evt. også drevets reservedels nummer) i en mail til kundeservice
Ex.Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:
For at skaffe de eksakte hængsler skal vi bruge billeder af hængslerne - skriv også det reservedels nr. som står skrevet på hængslet.
1. Tag et billede af forsiden og bagsiden af hængslerne.
2. Send billederne samt computer model også hængslernes reservedels nummer) i en mail til kundeservice
Ex.
Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:
1. Afmonter din coverdel.
2. Tag et billede af coverdelen på undersiden og oversiden.
3. Send billederne samt computer model (evt. også coverdelens reservedels nummer) i en mail til kundeservice
Ex.Vi svarer på mails indenfor 24 timer alle ugens hverdage og har 1-2 dages leveringstid på lagervarer.
Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så skriv en mail til kundeservice med de oplysninger som du har på reservedelen og vedlæg gerne 1-2 billeder af reservedelen. Så undersøger vi sagen nærmere for dig.
Hvis computerens skærm flimrer, så skyldes det som regel batteriets tilstand, løs forbindelse, skærmkort eller skærmfejl. Start med at afmontere batteriet og giv computeren direkte strøm via. strømforsyningen, for at udelukke batteriet fejler. Tjek derefter om der er stabilt billede på skærmen hvis du kobler den på fjernsynet eller anden PC skærm. Ved løs forbindelse eller skærmfejl skal computeren til reparation på værksted.
På nogle HP bærbare er det muligt at låse touchpad-funktionen på enheden. Dette indikeres med dioden i øvre venstre hjørne på touchpaden.
Funktionen slåes til/fra ved enten at holde inde på dioden i 5 sekunder eller ved af dobbeltklikke på dioden. Dette kan varierer fra model til model
På Lenovo-modeller med FN-bar er det muligt at låse funktionen ved at trykke "FN + Esc".
Ved at gøre dette vil FN-taster giver lyd/lys op/ned ved tryk kun på den tast uden at skulle holde FN-tasten nede.
Start med at downloade Logitech Unifying Software på Logitechs hjemmeside: Logitech Unifying Software.
Følg herefter den engelske installationsguide som du finder her: Installationsguide - Engelsk.
Alternativt se Logitechs installationsvideo nedenfor.
Se Googles guide her: Sådan overfører du filer på en Chromebook.
Ikke alle genbrugte pc'er understøtter Windows 11-opdateringen.
Det skyldes hovedsagligt at Microsoft indførte skærpede krav til hardwaren i maskinen. Du kan læse om kravene til Windows 11 her: Windows 11 Systemkrav.
Du finder alle vores Windows 11-kompatible computere her: Computersøgning.
Du kan se den forventede leveringstid ud for hver enkelt vare. Hvis du bestiller varer med forskellig leveringstid i samme ordre, vil ordren som standard blive sendt samlet, men hvis du kontakter os pr. mail eller tlf. kan vi lave dellevering og dermed sende over flere omgange uden ekstra omkostninger.
Fragtpriser fremgår ved checkout.
Bemærk at der er gratis fragt ved køb for min. 2500,- inkl. moms
Ja det gør vi. Du kan se de gældende leveringspriser ved checkout. Hvis ordren skal sendes til et land uden for EU (f.eks. Færøerne, Grønland eller Norge), trækkes den danske moms automatisk fra, inden du gennemfører ordren.
Dankort, Visa, Mastercard, Maestro bliver anvendt under bestillings forløbet.
Bestil varen(e) og indsæt beløbet på følgende konto.
Bank: NYKREDIT BANK
Reg. nr.: 8117
Konto nr.: 2898076
IBAN Konto nr.: DK0581170002898076 (kun nødvendigt ved overførsel fra udlandet)
BIC Kode: NYKBDKKK(kun nødvendigt ved overførsel fra udlandet)
Det kan tage 1-2 hverdage at registrerer din indbetaling. Skriv navnet fra ordrebekræftelse på overførslen.
Offentlige institutioner kan altid anvende E-fakturering ved at angive EAN Nummer under bestillingsforløbet. Hvorefter kopi af Faktura bliver sendt til Datascanning samt til dig.
Når du har klikket ”Gå til kassen” skal du blot indtaste EAN nummer under faktureringsadresse og ved betaling vælges ”Elektronisk Fakturering”, så sørger vi for at du får varen snarest muligt.
Ved kontant salg skal varen afhentes, det præcise beløb medbringes da vi af forsikringsmæssige årsager ikke opbevarer kontanter i virksomheden. Der kan ikke bruges kreditkort ved afhentning når der er valgt kontant salg og ordren er gennemført. Såfremt du alligevel ønsker at bruge kreditkort, da lægges en ny ordre og betaling via betalingskort vælges.
Kredit betaling via Klarna. Med Klarna kan du handle på nettet uden at skulle finde betalingskortet frem eller registrere dig. Hvis du vælger afbetaling med Klarna, kan du samle indkøb fra forskellige webshops på en månedsfaktura. Månedsfakturaen bliver altid sendt i slutningen af måneden med betalingsfrist i begyndelsen af måneden efter.
Del betalingen op med ViaBill. Du kan læse mere om ViaBill på deres hjemmeside.
Hos Datamarked tilbyder vi leasing af genbrugt IT-udstyr til erhvervsdrivende. Er I interesseret i at vide mere, så læs nærmere her.
Ifølge dansk lovgivning trækker Datamarked.dk din betaling for varen samme dag, som denne afgår fra lager.
Ja, det er muligt, se følgende konto oplysninger, men bemærk at det er vigtigt at angive ordre nr. på overførslen:
Ja, det er muligt hvis vores økonomi ansvarlige kan godkende kvitteringen, send dokumation til kundeservice
Den sikkerhed, der i dag er ved betaling via internettet, har muliggjort Datamarked.dks koncept. Hos Datamarked.dk anbefaler vi vores kunder at handle på internettet, da det er mindst lige så sikkert, som hvis kunderne havde benyttet deres betalingskort i en 'fysisk' forretning.
Denne høje sikkerhed opnås, fordi betalingerne gennemføres i sikkerhedsstandarden SSL. Ved brug af SSL har vores kunder ingen selvrisiko.
Datamarked.dks betalingspartnere er PBS og Nykredit Bank.
Oplysninger om f.eks. kortnummer og kontonummer er ikke frit tilgængelige på internettet, når du handler hos os. Faktisk har Datamarked.dk på intet tidspunkt adgang til dine betalingsoplysninger.
Du kan på e-handelsfonden læse mere om sikkerhed, når du handler på nettet.
Start med at indtaste reservedels nummeret på batteriet i søgefeltet og se om vi har registreret noget på reservedelen.
Du finder vores guide til deaktivering af Apple ID og funktionen 'Find min iPhone' her
Du finder vores videoguides til indstilling af din Apple enhed på vores YouTube-kanal her
Har du brug for yderligere hjælp henviser vi til Apples originale brugervejledninger her.
For at geninstallere MacOS skal du, så snart du tænder din Mac, trykke og holder en kombination af taster nede indtil du ser et Apple-logo og en statusbar.
Du kan bruge én af tre kombinationer alt efter hvilken genstinstallation du ønsker:
Du finder en liste over alle tastkombinationer ved opstart her.
Du finder vores liste over iPhone-årgange og iOS-kompatibilitet her
Du finder vores liste over iPad-årgange og iPadOS-kompatibilitet her
Du finder vores liste over MacOS-kompatibilitet her
Den hyppigste årsag til at specialtegn som Æ Ø Å ikke fungerer på Mac er at der er valgt flere tastaturlayouts.
For at være helt sikker på at dansk tastaturlayout fungerer korrekt, anbefaler vi, at man kun anvender layoutet Dansk.
Ved opsætning af en ny enhed eller ved opdatering af MacOS-version, tilføjes ABC-layout ofte automatisk af MacOS.
Husker man ikke at fjerne dette ved opsætning kan det efterfølgende give udfordringer ift. indtastning af specialtegn.
Har du allerede færdiggjort opsætningen af din Mac? Så skal du gøre følgende:
Brug CMD + Mellemrumstasten til at åbne Spotlight-søgning og indtast tastatur.
Naviger herefter til fanen Indtastningsenheder.
Marker og fjern ABC fra listen ved at klikke på minustegnet ( - ).
Priserne på hjemmesiden Datamarked.dk er angivet i danske kroner og vises inkl. dansk moms (25 %). Du har dog mulighed for at få vist varepriser ekskl. moms efter eget valg. (Klik på 'læg i kurv' så fremgår prisen excl. moms, samt hvor meget momsen udgør).
Datamarked.dk yder prisgaranti.
Prisgarantien indebærer, at hvis du andetsteds i en dansk registreret webshop finder nøjagtig den samme vare i samme kvalitet, men til en lavere pris inkl. fragt end købsprisen hos Datamarked.dk, refunderes prisdifferencen. Prisgarantien gælder ikke reparationer samt ved specielle kampagnepriser, lagersalg eller andre former for rabatter hos konkurrenten.
Hvis det skulle forekomme, at du finder et identisk, men billigere produkt og i samme mængde bedes du indsende dokumentation til kundeservice med angivelse af dit Datamarked ordrenummer, samt oplysning om bankkonto, hvortil differencen skal overføres.
Hvis du f.eks. bestiller lørdag, såfremt at varerne er på lager, vil de være klar til afhentning mandag morgen. Hvis du vil have dem tilsendt, så sendes de mandag.
Da vi har over 20.000 varenumre på lageret, så er det desværre ikke dem alle som vi har billeder af, men kontakt venligst vores kundeservice pr. mail og oplys varenummeret, så rekvirerer de et billede fra vores fotograf eller leverandør og indsætter det indenfor 24 timer.
Under normale omstændigheder leveres alle computere køreklare med styresystem and operative drivere, hvis ikke andet er aftalt. Enkelte tilbud kan variere.
Vi opkøber primært computere i større mængder fra virksomheder, da vi skal masseproducere samme type for at holde klargørings udgifterne nede. Derfor køber vi ikke i 1-5 stk. mængder, men kun større mængder fra virksomheder.
Udover et styresystem, installerer vores dygtige teknikere en gratis softwarepakke på din computer. Den indeholder
6 programmer som hjælper dig med at komme godt i gang med din nye computer.
Microsoft Essentials
Microsoft Essentials er et sikkerhedsprogram, som beskytter din computer mod virus, spyware og
andre typer skadeligt software. Det kører effektivt i baggrunden, og du slipper for at skulle opdatere
det manuelt.
Java
Java er et program som kan læse programmeringssproget, som hedder Java. Mange af de hjemmesider du besøger på nettet bruger Java. Det kan fx være din netbank, men faktisk anvender steder som chat-rooms og onlinespil også tit Java for at kunne køre.
Open Office
Open Office er en kontorpakke, som indeholder et program til tekstbehandling, regneark, præsentationer, billedbehandling og databaser.
Skype
Skype er et program, som bruges til at foretage telefonsamtaler og videosamtaler mellem computere, eller mellem en computer og en normal telefon/mobiltelefon.
Chrome
Chrome er en webbrowser, som man bruger til at gå på internettet på med. Det er en af de mest sikre og hurtigste browsere på markedet.
Adobe PDF Reader Programmet bruges til at visning, udskrivning og kommentering af PDF- dokumenter. Det er det eneste PDF-visningsprogram som kan arbejde med alle typer formularer og multimedier.
Du kan læse vores grading-beskrivelser for alle produktgrupper her: Gradingbeskrivelse
Har du spørgsmål eller brug for råd og vejledning?
Skriv en besked, så vender vi tilbage hurtigst muligt.