Det Grønne Valg
0 Til kurven

Handelsbetingelser


Ved køb hos Datamarked ApS er nærværende betingelser gældende.

Datamarked.dk er specialiseret i salg af genbrugt IT-udstyr, nye reservedele og tilbehør til elektronik produkter. Datamarked.dk er ejet af Datamarked ApS.


Kvalitet:

Vore varer lever op til europæiske standarder og normer for holdbarhed. Vore kvalitets normer er en del af vores løfte til dig om, at vi leverer gode pålidelige produkter. Vi prioriterer at servicere vore kunder på højeste niveau både før og efter køb, for at sikre at vore kunder med tryghed kan handle hos os i fremtiden.


Afhentning af varer:

For at afhente varer hos Datamarked ApS, Østre Fælledvej 16, 9400 Nørresundby(Aalborg), beder vi dig lægge en bestilling på den/de varer som du ønsker og derefter kan du afhente i tidsrummet 09:00 - 16.00 alle hverdage, dog fredag fra 09:00 - 15:00.

Såfremt ordren ikke er blevet afhentet senest 14 dage efter bestilling, vil ordren blive annulleret.


Betalingsbetingelser

Til betaling i vores webshop kan du anvende Dankort, Visa, Mastercard, Maestro, MobilePay, Bankoverførsel, kontant og E-fakturering (kun for det offentlige). Faktura bliver sendt pr. mail.


Beskrivelse af betalings typer:

1. Betalingskort

Dankort, Visa, Mastercard, Maestro bliver anvendt under bestillings forløbet


2. Bankoverførsel

Bestil varen(e) og indsæt beløbet på følgende konto.

Bank: NYKREDIT BANK

Reg. nr.: 8117

Konto nr. 2898076

IBAN Konto nr.: DK0581170002898076 (kun nødvendigt ved overførsel fra udlandet)

BIC Kode: NYKBDKKK(kun nødvendigt ved overførsel fra udlandet)

Det kan tage 1-2 hverdage at registrerer din indbetaling. Skriv navnet fra ordre bekræftelse på overførslen.


3. E-fakturering - Offentlig kunde (husk EAN nr.)

Offentlige institutioner kan altid anvende E-fakturering ved at angive EAN Nummer under bestillingsforløbet. Hvorefter kopi af Faktura bliver sendt til Datascanning samt til dig.

Når du har klikket ”Gå til kassen” skal du blot indtaste EAN nummer under faktureringsadresse og ved betaling vælges ”Elektronisk Fakturering”, så sørger vi for at du får varen snarest muligt.


4. Kontant

Ved kontant salg skal varen afhentes, det præcise beløb medbringes da vi af forsikringsmæssige årsager ikke opbevarer kontanter i virksomheden. Der kan ikke bruges kreditkort ved afhentning når der er valgt kontant salg og ordren er gennemført. Såfremt du alligevel ønsker at bruge kreditkort, da lægges en ny ordre og betaling via betalingskort vælges.


5. Klarna

Kredit betaling via Klarna. Med Klarna kan du handle på nettet uden at skulle finde betalingskortet frem eller registrere dig. Hvis du vælger afbetaling med Klarna, kan du samle indkøb fra forskellige webshops på en månedsfaktura. Månedsfakturaen bliver altid sendt i slutningen af måneden med betalingsfrist i begyndelsen af måneden efter.


6. Leasing (kun med gyldigt CVR nr.)

Hos Datamarked tilbyder vi leasing af genbrugt IT-udstyr til erhvervsdrivende. Er I interesseret i at vide mere, så læs nærmere her.


Sikkerhed ved online betaling

Når du bestiller varer på Datamarked ApS og betaler med betalingskort, håndteres betalingen af PBS International og PAYEX (vore troværdige samarbejdspartnere). Alle overførsler mellem Datamarked ApS og PBS International / Payex er krypterede og sker via den mest sikre teknologi. Når du godkender ordren, bliver beløbet reserveret på din konto og de trækkes først ved afsendelse af varen.

Datamarked ApS videregiver eller sælger IKKE dine personlige informationer til andre.

Som en ekstra sikkerhed anvender vi desuden Nets-3d secure payment. Dette betyder, at når du handler med Dankort eller når du handler for mere end 2.000kr. på dit Mastercard/Visa-kort, sendes der automatisk en sikkerhedskode på sms fra Nets, som skal indtastes før købet gennemføres. Det er din sikkerhed for tryg onlinebetaling.


Fri fragt

Datamarked ApS tilbyder fri fragt ved køb af eller over 2.500,- kr. i Danmark (gælder ikke Grønland).


Leveringstid - Indland

PostNord og Bring håndterer alle forsendelser fra Datamarked ApS medmindre andet aftales på forhånd. Pakken vil ankomme på leveringsadressen i løbet af 1-2 hverdage - eller blive afleveret på nærmeste posthus hvis ingen er hjemme. Hvis du har Modtagerflex hos PostNord så vil pakken blive anbragt på aftalte sted på eget ansvar. Datamarked ApS tager forbehold for eventuelle forsinkelser hos PostNord.


Leveringstid – Udland

PostNord og TNT håndterer alle forsendelser fra Datamarked ApS medmindre andet aftales på forhånd. Ved luftfragt vil pakken ankomme på leveringsadressen i løbet af 3-6 hverdage - eller blive afleveret på nærmeste posthus hvis ingen er hjemme, der vil blive lagt en kvittering i din postkasse.

Alle leveringstider er vejledende og gælder for standardvarer og der kan forekomme afvigelser. Vi ekspederer ordrer hurtigst muligt, dvs. lagervarer bestilt inden kl. 16.00 vil blive afsendt samme hverdag.

Norge

Datamarked leverer ikke pakker til Norge.


Efterkøbskommunikation

Vi foretager løbende stikprøver af vores kundetilfredshed.
Vi gør derfor opmærksom på, at 7 dage efter dit køb på datamarked.dk, vil du kunne modtage en opfølgende mail vedrørende tilfredsheden af din handel (TrustPilot).


Garanti

Når du køber et genbrugt IT-produkt hos Datamarked ApS giver vi, som hovedregel, 2 års garanti med mindre andet er anført.

Garantien dækker alle fejl/mangler der måtte opstå i garantiperioden, forudsat at skaden ikke skyldes forkert brug, ændringer på produktet, installering af tredjeparts software eller misbrug. Det er din sikkerhed, når du vælger at købe genbrugt IT. Garantien dækker udbedring/reparation af fejl/mangler samt evt. ombytning, og kan ikke anvendes til tilbagebetaling.

Du har samtidig mulighed for at tilkøbe udvidet garanti på laptops, stationære computere, telefoner og tablets, såfremt du ønsker det. Vær opmærksom på at garanti alene omfatter produktet, da der på batterier og strømforsyninger alene ydes 12 måneders garanti.

Datamarked kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, hvorfor der altid anbefales kunden at tage kopi/backup af samtlige data, før indsendelse til reparation.


Reklamationsret

For øvrige produkter, eks. reservedele og tilbehør tilbyder Datamarked ApS reklamationsret på 2 år i henhold til købeloven på alle produkter. Det vil sige, at man har ret til at klage over mangler ved varen i to år fra varens levering. Man kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der har været til stede på leveringstidspunktet.

I det første halve år gælder den såkaldte formodningsregel, som siger, at de fejl og mangler, der viser sig det første halve år, formodes at have været der på købstidspunktet. Datamarked ApS reparerer eller ombytter derfor varen inden for de første seks måneder.

I de følgende 18 måneder er det køberen, som skal godtgøre, at fejlen var til stede på købstidspunktet. Kan køberen godtgøre dette, vil Datamarked ApS reparere eller ombytte varen.

Reklamationsretten bortfalder ved forkert anvendelse, slitage, uautoriseret reparation eller manglende vedligeholdelse.

Reklamationer vedrørende pakkefejl og mangler ved vare leverancen skal meddeles Datamarked ApS inden 2 måneder efter det tidspunkt, hvor fejlen blev - eller burde være blevet - konstateret.

Vi forbeholder os retten til at udbedre fejl og mangler ved et leveret produkt eller ombytte til et tilsvarende produkt. Der ydes ingen form for erstatning. Datamarked ApS er uden ansvar for enhver forsinkelse som følge af afhjælpningen eller ombytningen.

OBS! Batterier og strømforsyninger er forbrugsvarer og skal anvendes ihh. til vore vejledning, der ydes derfor 6 måneders garanti mod slitage/tæring.

Vi gør opmærksom på at perioden for garanti og reklamationsret er sideløbende.


Husk at elektronik er følsomt

Elektroniske apparater er meget følsomme over for påvirkning af fugt, ekstrem varme, slag og stød og forkert elektrisk spænding. Det er f.eks. ikke alle elektroniske apparater, der har godt af at ligge i en meget varm eller en meget kold og fugtig bil. Når et koldt apparat tages ind i varmen dannes der kondens, som kan give fugtskader. Tænd derfor først apparatet når det har samme temperatur som omgivelserne.


Beskyt mod røg, støv og snavs

Fejl ved elektroniske apparater kan f.eks. skyldes husstøv, dyrehår, tobaksrøg, stegeos, eller sod fra stearinlys. Tænk derfor over, hvor du anvender og opbevarer dine apparater. Nogle, men ikke alle apparater kan renses.


Periodiske fejl

Hvis der er tale om en periodisk fejl – altså en fejl, der ikke er der hele tiden, men opstår indimellem er det ikke sikkert at vores værksted kan finde den. I disse tilfælde er det ekstra vigtigt, at du grundigt beskriver fejlen og hvornår og i hvilke situationer, den opstår. Før du kontakter os, kan det være en god idé at tjekke, at apparatet er korrekt tilsluttet.


Undersøgelsesgebyr

Hvis det er klart, at du selv er skyld i fejlen, eller viser det sig, at der ingen fejl er, kan vi opkræve et rimeligt gebyr for at undersøge varen. Det er dog en forudsætning, at du personligt har fået oplysning om gebyret og dets størrelse ved indsendelse.


Forkert vare modtaget:

Kan skyldes 3 ting:

  1. Bestillings fejl af forkert vare, som ikke passer til din model. Denne er typisk foretaget af kunden selv og derfor er det kundens ansvar at returnere varen forsvarligt, enten ved at levere den direkte på vores lager, eller sende den til os som pakke med sporing. Bliver varen sendt som brev er der ingen sporing og hvis brevet forsvinder er der ingen erstatning fra PostNord.
  2. Bestillings fejl af korrekt vare som ikke passer til din model. Denne fejl skyldes typisk registrerings fejl i vores database. Derfor kan du enten levere den direkte på vores lager, eller sende den til os som pakke med sporing når du modtager returpakkelabel (husk at bede om dette). Bliver varen sendt som brev er der ingen sporing og hvis brevet forsvinder er der ingen erstatning fra PostNord.
  3. Pakkefejl på vores lager; kontroller om vare nummer på produktet stemmer overens på følgesedlen. Gør det ikke det, så kontakt os for udsendelse af returpakkelabel. Stemmer nummeret overens er det en af ovenstående håndterings procedurer.

Beskadiget pakke

Det er kundens ansvar at melde pakken beskadiget efter ankomst indenfor 24 timer hos det pågældende transport firma. Såfremt pakken ikke meldes beskadiget indenfor 24 timer efter ankomst, vil anmeldelses retten bortfalde, medmindre der er lavet note om beskadigelsen ved leveringen.

Vejledning:

  1. Anmeld det straks på nedenstående link eller postDK tlf. 80207030
    http://www.postdanmark.dk/da/Privat/Kundeservice/reklamation/Sider/home.aspx
  2. Ved modtagelse fra posten afvis pakken med BEMÆRKNING "pakken er beskadiget under transport" samt udfyld RMA / Retur bilag på www.datamarked.dk/rma_383.html - det samme kan gøres indenfor 24 timer på nærmeste posthus.

Pakke ikke modtaget

Er din pakke ikke ankommet kan du lave reklamation hos PostNord ved at klikke her.


Håndtering af defekte varer

For at vi kan håndtere defekte varer hurtigst muligt bedes du udfylde en RMA sag på vores Webshop.

Hvis du er i tvivl om varen er defekt eller andet, så kan de kontakte os på mail: salg@datamarked.dk med en beskrivelse af situationen derefter tager vi stilling til hvad der skal ske og vender tilbage hurtigst muligt pr. mail.


Prisgaranti

Datamarked ApS giver 14 dages prisgaranti på alle varer såfremt de finder en vare andetsted til lavere pris købt med samme handelsbetingelser uden væsentligere afvigelser fra vores. Vi erstatter differencen i form af et elektronisk gavekort.

De kan kontakte os på: salg@datamarked.dk, emne mærkes: Prisgaranti


Fortrydelsesret/ Returret

Datamarked ApS tilbyder god kvalitet og funktion til lave priser, og vi ønsker at vores kunder skal være tilfredse kunder. Men hvis produktet mod forventning ikke fungerer, bytter vi til nyt eller tilsvarende - uden diskussion. Der er fuld returret på standardvarer i 14 dage fra modtagelsestidspunktet for private, dette gælder ikke for virksomheder.

Ved anvendelse af fortrydelsesret til kreditering indenfor 14 dage skal varen returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor du må påregne en kreditering af tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen.

Vi returnerer beløbet indenfor 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens §21 stk. 3 og 4.

Når du opdager at produktet er defekt, så brug venligst formularen på RMA siden, hvis du skriver til os. Herved får vi præcist de oplysninger vi skal bruge for at servicere dig.

Ved returnering må man gerne åbne emballage og se varen, dog undtaget er Software og andre plomberede varer. Varen skal returneres i samme mængde og stand som den blev modtaget. Hvis varen ikke lever op til dette vil den blive afvist. Såfremt varen(e) lever op til ovenstående krav, overføres beløbet for varerne elektronisk indenfor 30 dage.

Har Datamarked ApS leveret en forkert vare, bedes du ved returneringen udfylde RMA formularen for at vi kan håndtere sagen hurtigst muligt. Så snart vi har ekspederet sagen fremsender vi den rigtige vare.

Har du derimod bestilt en forkert vare, kan du selvfølge returnere denne vare og bestille en ny vare. Du betaler her selv for at returnere varen.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget.


Retur adresse:

Datamarked ApS, Østre Fælledvej 16, 9400 Nørresundby, Denmark


Emballage

Vi pakker varen forsvarligt for at sikre transport af produktet til dig.

Der forbeholdes ret til at genanvende emballage for at skåne miljøet så længe det ikke påvirker varens funktionalitet eller udseende.


Standard betingelser:

Vi tager forbehold for trykfejl, udsolgte varer, leveringssvigt, pris- og kursændringer samt ændringer i produkters specifikationer.

Alle oplysninger på vores hjemmeside, er at betragte som vejledende; herunder priser, lagerbeholdning, specifikationer og illustrationer.

Er den bestilte vare mod forventning udsolgt, orienteres du om dette snarest muligt. Hvis du ikke ønsker at vente på den pågældende vare, har du mulighed for at afbestille og få dine penge retur.

Såfremt der mod forventning skulle opstå problemer med dine varer i form af produktionssvigt, forsinkelser etc. vil du blive kontaktet for nærmere information.

Ved forudbetalte ordre skal beløbet være modtaget senest 14 dage efter afgivelse af ordren, da denne ellers vil blive annulleret.


Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Vi tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

Du har som erhvervsdrivende i øvrigt pligt til at foretage en undersøgelse af købt vare.


Pas på skærmen på din bærbare

Hvis skærmen på din bærbare computer knækker, vil det som regel ikke være dækket af købelovens reklamationsret. Du kan formindske risikoen for, at det sker, ved at undlade at placere strømforsyningen, bøger eller andre tunge ting ovenpå den, når du lægger den i tasken og undgå at lægge noget mellem tastatur og skærm, når du lukker den. Brug en hånd i hvert hjørne, eller placer en hånd midt for, når du vil åbne computeren, så du ikke vrider skærmen.


Oplysninger om klagemyndighed:

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail: salg@datamarked.dk


Er du i tvivl?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Datamarked ApS, at du retter henvendelse til salg@datamarked.dk eller på telefon 70 40 00 10.


Har du spørgsmål eller brug for råd og vejledning?
Skriv en besked, så vender vi tilbage hurtigst muligt.