ERHVERVSLOGIN

FAQ



1. Ordre håndtering





2. Levering





3. Priser





4. Returnering og reklamation





5. Betaling





6. Brug af siden





7. Tekniske spørgsmål


 


 

1. Ordre håndtering


Hvad er status på min ordre?

Hvis du ønsker at få en status på din ordre, kan du kontakte kundeservice. Vi besvarer mails indenfor 24 timer.


Ringer du på belastede tidspunkter kan du opleve mindre kø på telefonen, men vi ringer dig gerne op hvis du sender en mail med tlf. nr. og evt. spørgsmål, til vores kundeservice


Hvorfor handle ved Datamarked.dk?

De mest markante fordele ved at handle hos Datamarked:

  • Originale mærkevarer - direkte fra lager
  • Markedets laveste priser
  • Markedets hurtigste ekspeditionstid
  • Åben for bestilling 24 timer i døgnet
  • Prisgaranti
  • 14 dages fortrydelsesret
  • Fuld tilfredshed eller pengene tilbage
  • Sikker internethandel
  • God Trustpilot scor


Hvor bliver min ordre af?

Så snart du har lavet din bestilling bør du få en ordrebekræftelse på e-mail. Hvis ikke du har modtaget en ordrebekræftelse bør du tjekke din spam mappe. Hvis du stadig ikke kan finde din ordrebekræftelse, bør du kontakte kundeservice for at få bekræftet at din ordre er registreret hos os.

Hvis du derimod allerede har modtaget en e-mail om at din ordre er afsendt, skulle du gerne modtage din ordre efterfølgende hverdag. Da transportøren kan være ramt af lokale forsinkelser, bedes du vente minimum 2 dage før du kontakter Datamarked.dk.

Hvis du mod forventning stadig ikke har modtaget din ordre, kan du kontakte kundeservice for at få en ordrestatus.

 

Hvor og hvornår kan jeg afhente min vare?

Vi er holder til på Østre Fælledvej 16, 9400 Nørresundby, Danmark.

Vore åbningstider er:

Mandag: 9.00 – 16.00

Tirsdag: 9.00 – 16.00

Onsdag: 9.00 – 16.00

Torsdag: 9.00 – 16.00

Fredag: 9.00 – 15.00


Du kan afhente din vare mod at du oplyser ordre nummer.

NOTE: Vi holder ikke lukket i industriferien eller mellem jul og nytår, dog kun normale helligdage


Kan jeg bestille via. Telefon?

Af sikkerhedsmæssige årsager anbefaler vi at du bruger vores online shop til at ligge din bestilling, bl.a. pga. at vi ønsker de rigtige faktura og leverings informationer indtastet og ved betaling med betalingskort er det sikreste at kortoplysningerne indtastes direkte i det sikrede betalingsvindue som fremkommer på siden.

Hvis du er forhindret i at ligge ordren online, så hjælper vore kundeservice dig gerne.

 


Kan jeg annullere eller ændre en ordre hvis den ikke er sendt?

Alle ordrer bliver pakket afsluttet og håndteret hurtigst muligt, men hvis du har lagt en ordre som du har fortrudt skal ekspederes, så kontakt kundeservice snarest muligt fra kl. 9.00 alle hverdage, så hjælper vi dig gerne.


2. Levering


Hvor lang er leveringstiden?

Du kan se den forventede leveringstid ud for hver enkelt vare. Hvis du bestiller varer med forskellig leveringstid i samme ordre, vil ordren som standard blive sendt samlet, men hvis du kontakter os pr. mail eller tlf. kan vi lave dellevering og dermed sende over flere omgange uden ekstra omkostninger.

Når vi har afsendt din ordre, vil du typisk modtage den næste hverdag.


Hvad koster levering?

Prisen for levering til privat modtager koster 55 DKK.

Prisen for levering til erhvervs modtager koster 45 DKK.

Prisen for levering til udland bliver beregnet ihht. Post Danmarks takster

Bemærk at der er gratis fragt ved køb for min. 2500,- incl. moms


Sender I til udlandet?

Ja det gør vi. Du kan se de gældende leveringspriser hos Post Danmark. Hvis ordren skal sendes til et land uden for EU (f.eks. Færøerne, Grønland eller Norge), trækkes den danske moms automatisk fra, inden du gennemfører ordren.


Hvornår modtager jeg min restordre?

Ved bestilling er angivet en vejledende leveringstid for varer som er i restordre, ej på lager. Denne leveringstid kan du som regel regne med. Hvis du ønsker at annullere, eller ændre i bestillingen bedes du kontakte kundeservice

 

 

Døgnposten: Afhent dine varer når du har tid via. pakkeboksen?

Følg vejledningen hos Postdanmark, så får du muligheden for at aflevere dine forsendelser når som helst på dagen.

Se Post Danmarks side: link


3. Priser


Er priserne inkl. moms?

Priserne på hjemmesiden Datamarked.dk er angivet i danske kroner og vises inkl. dansk moms (25 %). Du har dog mulighed for at få vist varepriser ekskl. moms efter eget valg. (Klik på 'læg i kurv' så fremgår prisen excl. moms, samt hvor meget momsen udgør).


Prisgaranti - hvad betyder det?

Datamarked.dk yder prisgaranti.

Prisgarantien indebærer, at hvis du andetsteds i en dansk registreret webshop finder nøjagtig den samme vare i samme kvalitet, men til en lavere pris inkl. fragt end købsprisen hos Datamarked.dk, refunderes prisdifferencen. Prisgarantien gælder ikke reparationer samt ved specielle kampagnepriser, lagersalg eller andre former for rabatter hos konkurrenten.

Hvis det skulle forekomme, at du finder et identisk, men billigere produkt og i samme mængde bedes du indsende dokumentation til kundeservice med angivelse af dit Datamarked ordrenummer, samt oplysning om bankkonto, hvortil differencen skal overføres.


4. Returnering og reklamation


Hvad gør jeg hvis min pakke er beskadiget?

Såfremt du opdager, at dine produkter er beskadiget ved forsendelse eller ved produktionsfejl, bedes du returnere varerne i original emballage sammen med et RMA-nummer.

Du kan få et RMA-nummer ved at oprette en reklamationssag her:
https://www.datamarked.dk/rma_383.html

 

Hvad gør jeg hvis den forkerte vare er modtaget?

Hvis Datamarked.dk har sendt en anden vare end du har bestilt skal du naturligvis ikke betale fragten ved returnering! kontakt kundeservice, så sender vi returpakkelabel.

Det sker heldigvis sjældent, men hvis det sker, retter vi fejlen uden ekstra omkostninger for dig.


Hvis du selv er kommet til at bestille forkert eller har fortrudt dit køb skal du selv betale fragten, når du returnerer til os.
Det er meget vigtigt, at du vedlægger noget, så vi kan se hvem varerne er fra. Du kan f.eks. vedlægge en kopi af din ordrebekræftelse, faktura eller noget andet med dit navn og telefonnummer fra Datamarked.dk.


Det er din opgave at sørge for, at varerne er forsvarligt emballeret, når du returnerer. Vi kan kun kreditere beløb for varer, som ser pæne nok ud til, at vi kan sælge dem til andre kunder. Hvis du f.eks. skal sende en bærbar computer til os, skal computeren være indpakket nok til at være beskyttet under transport.

(Note: ved returnering af iPads, er det ikke tilstrækkeligt at ligge den i en boblekuvert)
  • Du kan f.eks. genbruge den kasse og det kassefyld, vi sendte produktet til dig i.

Hvis varen ikke er indpakket bliver den mast, ridset og skrammet og vi vil/kan ikke sælge varen til andre kunder, hvis den ser slidt ud.

Modtager vi varer som ikke er ordentligt emballeret, og vi derfor ikke kan kreditere, skal du selv betale for fragten, hvis du ønsker varen retur.

Hvis du er i tvivl om emballeringen af en vare, du skal sende retur, er du velkommen til at kontakte kundeservice.

 


Tilbagebetaling af returvarer?

Vi laver en kreditnota til dig indenfor 5 hverdag. Hvis du har betalt med kort, tilbagefører vi beløbet indenfor 3 hverdage. Hvis du ønsker beløbet overført til en anden konto, skal du gøre os opmærksom på dette, når du returnerer.

 


Vil du gøre brug af 14 dages fortrydelsesret?

Datamarked.dk yder 14 dages fortrydelsesret gældende fra den dag, du modtager forsendelsen. (Jf. købelovens bestemmelser)

Fortryder du købet, skal Datamarked.dk underrettes herom senest 14 dage efter den dag, du modtog dine varer. Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den blev modtaget i.

Emballagen kan i nogle tilfælde betyde, at varens salgsværdi forringes, og dermed kan fortrydelsesretten ikke udnyttes.

Du skal selv afholde omkostninger, der er forbundet med at returnere varen til Datamarked.dk’s adresse.

Du bedes returnere varerne i original emballage sammen med et RMA-nummer.

Få et RMA-nummer ved at oprette en reklamationssag her: https://www.datamarked.dk/rma_383.html

 


Hvad betyder væsentlig samme stand og mængde?

Det betyder, at såfremt du vil returnere en vare, skal denne være uåbnet og i samme stand, som da du modtog den.
Det betyder, at du ikke kan fortryde dit køb, hvis du f.eks. har taget produktet i brug eller hvis du har brudt forseglingen på æsken.


Hvordan reklamerer jeg over en vare?

Der ydes i henhold til købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået inden for 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for værende rettidig.

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, kan du sende varen retur eller returnere den fysisk på vores adresse. Eftersom det letter sagsbehandlingen, anbefaler vi, at man sender varen retur sammen med et RMA-nummer. Du kan oprette en reklamationssag herunder:

https://www.datamarked.dk/rma_383.html


Hvad er reglerne for reklamation?

På varer købt hos Datamarked.dk ydes 1 års garanti og 2 års reklamationsret (jf. købeloven), medmindre andet er nævnt under det enkelte produkt, eller det er et batteri (som er en forbrugsvare).

For varer med begrænset holdbarhed er retten til at reklamere afgrænset af det givne produkts holdbarhedsperiode.
Eventuelle fejl eller mangler ved leveringer fra Datamarked.dk skal påberåbes i rimelig tid efter, at fejlen er opdaget.
Det er din pligt at angive og påvise, hvori fejlen eller manglen består. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigst muligt rette henvendelse til Datamarked.dk.

 

 

5. Betaling


Hvilke betalingsformer kan bruges?

Hos Datamarked.dk kan du betale med nedenstående:

  • Visa-Dankort. Gebyrfrit
  • eDankort. Gebyrfrit
  • Verified by Visa / MasterCard SecureCode. Gebyr 1,75%
  • Danske netbank. Gebyrfrit
  • Udenlandske kreditkort. Gebyr 1,75%
  • EAN - Kun for offentlige institutioner Gebyrfrit

 


 

Ved betaling med kreditkort vil fakturabeløbet blive hævet samme dag, som varen afsendes fra lager. (Jf. dansk lovgivning)

Ved betaling med mastercard vil fakturabeløbet blive reserveret samme dag, som ordren ligges.


Hvornår bliver min betaling trukket?

Ifølge dansk lovgivning trækker Datamarked.dk din betaling for varen samme dag, som denne afgår fra lager.


Kan jeg overføre penge manuelt til jeres kontonummer?

Ja, det er muligt, se følgende konto oplysninger, men bemærk at det er vigtigt at angive ordre nr. på overførslen:

NYKREDIT BANK
Kontonummer 8117 - 2898076
IBAN Konto nr.: DK0581170002898076
SWIFT / BIC Kode: NYKBDKKK


Kan i afsende ordren i dag hvis jeg sender kvittering for overførsel fra netbank til jeres kontonummer?

Ja, det er muligt hvis vores økonomi ansvarlige kan godkende kvitteringen, send dokumation til kundeservice


Er online-betaling sikkert?

Den sikkerhed, der i dag er ved betaling via internettet, har muliggjort Datamarked.dks koncept. Hos Datamarked.dk anbefaler vi vores kunder at handle på internettet, da det er mindst lige så sikkert, som hvis kunderne havde benyttet deres betalingskort i en 'fysisk' forretning.

Denne høje sikkerhed opnås, fordi betalingerne gennemføres i sikkerhedsstandarden SSL. Ved brug af SSL har vores kunder ingen selvrisiko.

Datamarked.dks betalingspartnere er PBS og Nykredit Bank.

Oplysninger om f.eks. kortnummer og kontonummer er ikke frit tilgængelige på internettet, når du handler hos os. Faktisk har Datamarked.dk på intet tidspunkt adgang til dine betalingsoplysninger.

Du kan på e-handelsfonden læse mere om sikkerhed, når du handler på nettet.


6. Brug af siden


Hvordan bestiller jeg ved Datamarked.dk?

Proceduren for bestilling i shoppen er således:
  • Find dine ønskede varer
  • Læg varerne i kurven
  • Klik ’Gå til kasse’
  • Indtast personlige oplysninger (ordretrin 1)
  • Vælg forsendelses metode (ordretrin 2)
  • Vælg betalingsmetode (ordretrin 2)
  • Godkend bestilling (ordretrin 3)
  • Du modtager en bekræftelse (ordretrin 4)


Hvordan benytter jeg min rabatkode?

Du skal indtaste din rabatkode under bestillingen. Det skalgøres samtidig med, at du oplyser navn og adresse.

OBS: Du kan først se rabatten, når du kommer til ordrebekræftelsen

 

 

Hvad hvis jeg bestiller i løbet af weekenden?

Hvis du f.eks. bestiller lørdag, såfremt at varerne er på lager, vil de være klar til afhentning mandag morgen. Hvis du vil have dem tilsendt, så sendes de mandag.


7. Tekniske spørgsmål


Hvordan finder jeg den rigtige strømforsyning-adapter?

Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:

For at finde den helt rigtige strømforsyning til din computer skal vi bede dig om at sende en mail med billede af bagsiden af enheden så man tydeligt kan læse hvad der står skrevet på den.

Ex.



Forespørgsler bedes sendes pr. mail til kundeservice da vi ofte skal verificere kompatibiliteten fra anden side.

Vi har de fleste strømforsyninger på lager.

Vi svarer på mails indenfor 24 timer alle ugens hverdage og har 1-2 dages leveringstid på lagervarer.


Hvordan finder jeg det rigtige batteri?

Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:

For at finde det eksakte batteri som passer til din computer, så skal vi bruge et billede af hele batteriet foran, forbindelses punkter, samt et billede af hele batteriets label.

(teksten skal være læselig)

Ex.


Forespørgsler bedes sendes pr. mail til kundeservice da vi ofte skal verificere kompatibiliteten fra anden side.

Vi har de fleste batterier på lager.

Vi svarer på mails indenfor 24 timer alle ugens hverdage og har 1-2 dages leveringstid på lagervarer.


Hvordan finder jeg det rigtige batteri til min MacBook?

Start med at indtaste reservedels nummeret i søgefeltet og se om vi har registreret noget på reservedelen.


Hvordan finder jeg det rigtige LCD skærm display?

Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:

For at finde det eksakte display til din bærbar skal vi bruge panel nummeret fra bagsiden af skærm panelet (det er nødvendigt at demontere skærmpanelet for at se dette), alternativt kan du sende billede af skærmpanelets bagside til kundeservice, så finder vi det rigtige til jer.

Ex.

 

Principiel afmontering video vejledning:

https://www.datamarked.dk/781


Hvordan finder jeg det rigtige ladestik – DC bøsning?

Start med at indtaste model navnet i søgefeltet og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide, så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:

For at finde den eksakte DC Bøsning til din bærbar skal vi bruge et billede af din gamle DC Bøsning fra min. 2 sider, samt billede af benenes tilslutning på bundkortet, send billederne til kundeservice.

Ex.



Hvordan finder jeg den rigtige CPU køler - blæser?

Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:

For at finde den eksakte CPU køler til din bærbar skal vi bruge et billede af din gamle blæser, send billedet samt computermodel navnet til kundeservice.

Ex.




Hvordan finder jeg den rigtige harddisk?

Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så send os et billede pr. mail, samt oplys model så hjælper vi dig til at finde den rigtige harddisk til dig.

1. Afmonter din harddisk.

2. Tag et billede af det bagerste tilslutnings interface på harddisken.

3. Send billedet samt computer model (evt. også harddiskens reservedels nummer) til kundeservice

Ex.



Forespørgsler bedes sendes pr. mail til kundeservice da vi ofte skal verificere kompatibiliteten fra anden side.

Vi har stortset alle harddiske på lager som er kompatible.

Vi svarer på mails indenfor 24 timer alle ugens hverdage og har 1-2 dages leveringstid på lagervarer.


Hvordan finder jeg de rigtige RAM?

Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så send os et billede pr. mail samt oplys model så hjælper vi dig til at finde de rigtige ram til dig.

1. Afmonter dit RAM modul.

2. Tag et billede af forsiden og bagsiden af RAM modulet.

3. Send billederne samt computer model (evt. også RAM modulets reservedels nummer) i en mail til kundeservice

Ex.



Forespørgsler bedes sendes pr. mail da vi ofte skal verificere kompatibiliteten fra anden side.

Vi har stortset alle RAM moduler på lager i høj kvalitet.

Vi svarer på mails indenfor 24 timer alle ugens hverdage og har 1-2 dages leveringstid på lagervarer.



Hvordan finder jeg den rigtige Inverter?

Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:

1. For at finde den eksakte Inverter til din bærbar skal vi bruge et billede af din gamle Inverter fra overside og undersiden samt model navn.

2. Send billederne samt computer model i en mail til kundeservice

Ex.


Hvordan finder jeg det rigtige tastatur?

Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:

For at kunne finde et tastatur til den model du forespørger, skal jeg bede dig om at sende et billede af tastaturet fra forsiden og et billede fra bagsiden hvor tastaturets nr. er læsbart.

1. Afmonter dit tastatur.

2. Tag et billede af forsiden og bagsiden af tastaturet.

3. Send billederne samt computer model (evt. også tastaturets reservedels nummer) i en mail til kundeservice

Ex.



Hvordan kan jeg lave et US/UK – Udenlandsk tastatur om til DK-dansk layout?

Vi er leveringsdygtige i keystickers som kan påklæbes alle former for tastaturer med det formål at ændre udseendet af tasterne til eksempelvis dansk. Se mere her:

 


Hvordan finder jeg det rigtige CD-DVD drev?

Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:

For at finde det eksakte drev som passer til din maskine skal vi bruge billede af interface og label:

1. Afmonter dit CD-DVD drev.

2. Tag et billede af forsiden og bagsiden af drevet.

3. Send billederne samt computer model (evt. også drevets reservedels nummer) i en mail til kundeservice

Ex.



Hvordan finder jeg hængselbeslag til min bærbare computer?

Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:

For at skaffe de eksakte hængsler skal vi bruge billeder af hængslerne - skriv også det reservedels nr. som står skrevet på hængslet.

1. Tag et billede af forsiden og bagsiden af hængslerne.

2. Send billederne samt computer model også hængslernes reservedels nummer) i en mail til kundeservice

Ex.



 

 

Hvordan finder du det rigtige cover?

Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så brug følgende guide så hjælper vi dig til at finde den rigtige del:

1. Afmonter din coverdel.

2. Tag et billede af coverdelen på undersiden og oversiden.

3. Send billederne samt computer model (evt. også coverdelens reservedels nummer) i en mail til kundeservice

Ex.



Forespørgsler bedes sendes i en mail til kundeservice da vi ofte skal verificere kompatibiliteten fra anden side.

Vi svarer på mails indenfor 24 timer alle ugens hverdage og har 1-2 dages leveringstid på lagervarer.


Hvordan finder jeg andre reservedele som ikke er på jeres webshop?

Start med at indtaste model navnet eller reservedels nummeret i søgefeltet, og se om vi har registreret noget på reservedelen. Har vi ikke det, så skriv en mail til kundeservice med de oplysninger som du har på reservedelen og vedlæg gerne 1-2 billeder af reservedelen. Så undersøger vi sagen nærmere for dig.


Hvis computeren som er købt hos datamarked ikke starter op, hvad er der galt?

Hvis computeren ikke starter op og der ikke er indikation på strøm (dvs. LED lamper som lyser nogen steder) så kan det skyldes et batteri- eller strømforsyningsproblem. Forsøg først af afmontere batteriet og sæt strømforsyningen i og se om den kan starte op. Hvis dette stadig ikke lykkedes så kan det være strømforsyningen. Du kan rekvirere en anden test strømforsyning ved at kontakte kundeservice


Hvis skærmen på din bærbare computere flimrer, hvad er der galt?

Hvis computerens skærm flimrer, så skyldes det som regel batteriets tilstand, løs forbindelse, skærmkort eller skærmfejl. Start med at afmontere batteriet og giv computeren direkte strøm via. strømforsyningen, for at udelukke batteriet fejler. Tjek derefter om der er stabilt billede på skærmen hvis du kobler den på fjernsynet eller anden PC skærm. Ved løs forbindelse eller skærmfejl skal computeren til reparation på værksted.


Der er ingen billeder af reservedelen på webshoppen, hvordan kan jeg så se om det er den rigtige del?

Da vi har over 20.000 varenumre på lageret, så er det desværre ikke dem alle som vi har billeder af, men kontakt venligst vores kundeservice pr. mail og oplys varenummeret, så rekvirerer de et billede fra vores fotograf eller leverandør og indsætter det indenfor 24 timer.

 


Er alle jeres brugte computere køreklare ved modtagelse?

Alle bærbare computere bliver som standard leveret 100% køreklare med operativ system, medmindre andet aftales forinden. Eller andet fremgår af salgsannoncen.

 

 

Tager i min brugte computer i bytte mod køb af en ny?

Vi opkøber primært computere i større mængder fra virksomheder, da vi skal masseproducere samme type for at holde klargørings udgifterne nede. Derfor køber vi ikke i 1-5 stk. mængder, men kun større mængder fra virksomheder.

 

Hvilken software er der installeret på min computer?

Udover et styresystem, installerer vores dygtige teknikere en gratis softwarepakke på din computer. Den indeholder 7 programmer som hjælper dig med at komme godt i gang med din nye computer.


Microsoft Essentials

Microsoft Essentials er et sikkerhedsprogram, som beskytter din computer mod virus, spyware og andre typer skadeligt software. Det kører effektivt i baggrunden, og du slipper for at skulle opdatere det manuelt.

Team Viewer

Programmet bruges til fjerkontrol med andre computere. Det kan bruges til at få direkte adgang til en anden computer, som ligeledes har installeret Team Viewer.

Java

Java er et program som kan læse programmeringssproget, som hedder Java. Mange af de hjemmesider du besøger på nettet bruger Java. Det kan fx være din netbank, men faktisk anvender steder som chat-rooms og onlinespil også tit Java for at kunne køre.

Open Office

Open Office er en kontorpakke, som indeholder et program til tekstbehandling, regneark, præsentationer, billedbehandling og databaser.

Skype

Skype er et program, som bruges til at foretage telefonsamtaler og videosamtaler mellem computere, eller mellem en computer og en normal telefon/mobiltelefon.

Chrome

Chrome er en webbrowser, som man bruger til at gå på internettet på med. Det er en af de mest sikre og hurtigste browsere på markedet.  

Adobe PDF Reader

Programmet bruges til at visning, udskrivning og kommentering af PDF- dokumenter. Det er det eneste PDF-visningsprogram som kan arbejde med alle typer formularer og multimedier.

Klassificering

Du kan læse meget mere om vores klassificering af produkter her.